Startsidan  Alla inlägg  

It makes me sick

Jag fumlade runt, levde utan att följa reglerna. Reglerna som jag själv hade satt upp och valde att inte bryt.
Det känns bra att glömma och att skita i allt förutom min egen impuls.
Det känns bra att bara leva utan att bry sig om vilket BMI jag har.
Alla tänker på det och alla försöker kämpa emot det. De äter nyttigt, tränar varje dag eller inte äter alls.
Jag orkar inte bry mig och jag är inte besviken på mig själv... men visst träningen borde prioriteras.
Jag borde följa den regeln men jag valde att ta en paus.
Det betyder inte att jag inte kommer tillbaka, vem vet jag kanske redan är tillbaka.
Men jag bröt inte regeln för att gå upp i vikt eller för att jag var deprimerad.
Nej utan jag bröt regeln för att jag inte såg det hemska i kalorier,
en tårtbit kladdkaka en dag eller någon godis en annan. Det får dig inte att gå upp i vikt.
Sluta uppföra dig som om att du faktiskt är överviktig!
Viktminskning gör dig inte lycklig, fibrer gör dig inte lycklig och kalori räkning gör dig definitivt inte lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0