Startsidan  Alla inlägg  

Ja jag älskar romantik och 1800 talet...

Uppdatering, ja den sög. Har nämligen vart på mitt land nu under en vecka och ja... internet funkar inte jätte bra där (närmare bestämt inte alls) så bloggen har fått lida. Nu är jag dock hemma och har inte jätte mycket att berätta. Våran lilla stuga ligger någonstans i småland vid en liiiten stad vid namn Gislaved. När jag förklara för folk vart våran stuga ligger brukar det låta så här: "Du vet småland?" Då brukar folk se lite undrande ut... småland är ju ett ganska stort landskap i Sverige med många små... "länder" men oftast brukar ju folk veta vad småland är/ligger och svaret är då ja. "Okej bra, vet du vart Gislaved ligger?" Det finns en viss chans att folk faktiskt vet vart Gislaved ligger, men oftast inte. Så där börjar dom bli lite osäkra på vart i Sverige vi är någonstans. men i detta fallet vet personen vart Gislaved ligger och då brukar jag oftast bli lite förvånad. "Asså? Vad bra... men mitt land ligger inte riktigt i Gislaved utan utanför. Man kan säga att det mer tillhör "byn" Karshult. Det vet du inte var det ligger eller?" Och då blir det alltid ett nej. Och dessutom så ligger det i skogen vid en sjö... isolerad från omgivningen. Så nu kanske ni fattar vad jag har gjort under den veckan. Typ ingenting alltså.

Nicola Cornick
Skandalernas lord

Okej ingenting kan man diskutera men när jag säger ingenting menar jag typ, läsa, spela kort, fördriva tiden med andra jätte roliga saker. Och efter som att jag nu hade gott om tid så läste jag ut världens bästa bok (boken ovan). Okej kanske inte men en väldigt bra bok i alla fall. Efter som att smaken är som baken och alla tycker olika så ska jag ju självklart berätta om boken (Okej jag kopierar allt från harlequin.se), innan ni springer i väg och köper den bara för att jag sa att den var väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0