Startsidan  Alla inlägg  

Livet efter studenten

Hejhej!
Nu så här tjugo minuter innan jag ska ta mig till jobbet fick jag lusten att
förklarar hur det för mig känns att precis har tagit studenten.

På sätt och vis har man tagit ett stort steg in i det vuxna livet.
Jag sköter ett arbete, folk litar på mig att jag ska gör det här arbetet riktigt.
Jag spelar faktiskt en större roll i samhället.
Trots det här ansvaret så känns som att jag har ett evigt
sommarlov med några dagar eller timmar som går åt att tjäna
lite pengar för dig att leva loppan på.

Hur kan det kännas så?
Många säger ett ni som fortfarande går i skolan ska känna er lyckligt lottade,
så sa jag med i början.. när jag var arbetslös.
Men nu är jag så glad för den här stunden som tilldelas för att tänka och kunna leva sina drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0